Donate Now Goal amount for this year: 4030 EUR, Received: 40 EUR (1%)
(*Donation progressbar standing is unconfirmed.)
If you have donated, comment in this: donation thread, so we may review it.
Unfortunately we've lost the ability to generate ad revenue, because of some links to copyrighted content, which were posted by certain members, so now we solely depend on donations to keep this site running.
Please support the website with your donation.

Any donation will help!

Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 20 of 21

Thread: Interview with Emilie - November, 2006

Alizée Fan

Default Interview with Emilie - November, 2006

Here's an interview with Emilie, the editor of "Le Nid d'Alizée". It's made newly by a Hungarian fan, "Alizé".
    I have no english translation, maybe somebody who knows French will make it.

source: http://alizee.hu/forum

Entrevue avec Emilie

1) Tu es l??une des plus populaires parmi les rédacteurs du site d??Alizée. Ton site est le plus cher, sans doute, et tu es vraiment créative. Même le titre attire l??attention. Depuis quand ton site existe-t-il et pourquoi as-tu décidé de le créer? D??ou le nom ??Le Nid d??Alizée? vient?
    Le Nid d??Alizée existe depuis le 8 mars 2003. A l??époque, je venais d??avoir internet et j??étais en admiration devant le travail des fans qui réalisaient des sites (Cors??Alizée, Un brin d??Alizée?). Je me suis donc décidée à tenter l??aventure afin de, moi aussi, partager ma passion. En ce qui concerne le nom du site, je le voulais original et unique. C??est en écoutant la chanson « Veni Vedi Vici » que j??ai trouvé l??idée? « Tout petit à petit, l??oiseau qui fait son nid, douillet»? C??est tout simple !
    2) Qu??est-ce que tu préfères dans la musique d??Alizée?
    J??aime les musiques de Laurent Boutonnat. C??est un excellent compositeur. J??aime les paroles à doubles sens de Mylène Farmer et j??aime la voix d??Alizée qui vient se greffer dessus. C??est un tout en fait.
    3) Quelles sont tes chansons préférées d??Alizée? Les plus rock ou les plus lentes?
    Mes chansons préférées sont Moi? Lolita, Gourmandises, A contre-courant et Amélie m??a dit.
    4) Est-ce que tu préfères le premier ou le deuxième album d??Alizée? Pourquoi?
    J??ai une préférence pour Gourmandises. Je le trouve plus frais, plus innocent et c??est avec cet album que tout à commencé.
    5) En France l??album??Gourmandises? d??Alizée était une platine double mais le deuxième, ??Mes Courants Electriques?? était une ??chute? qui n??est pas vrai du tout. Selon toi quelles sont les raisons de cette ??chute?, la diminution des ventes ?
    Beaucoup de fans de Mylène Farmer qui avaient acheté Gourmandises n??ont pas acheté Mes courants Electriques. Le téléchargement illégal y est aussi pour beaucoup je pense Il y a aussieu la polémique de J??ai pas vingt ans qui ne lui a pas fait une bonne pub?. Et puis en 2003, on a quand même eu affaire a toutes sortes de chanteuses qui lui ont fait beaucoup de concurrence.
    6) Quelle est ton opinion de la tournée d??Alizée en 2003 et de son DVD ??EN CONCERT? paru en 2004? Est-ce que tu avais de la chance d??assister aux concerts?
    Tout d??abord, oui, j??ai pu la voir 4 fois en concert ! Le 4 septembre à L??Olympia, à Strasbourg, à Mulhouse et au Zénith de Paris. J??en garde d??excellents souvenirs, comme celui d??avoir pu lui toucher la main ou d??avoir reçu une baguette de batterie. J??ai trouvé Alizée très à l??aise sur scène, d??autant que c??était sa 1ere tournée. Par contre, déçue qu??il manque 2 chansons sur l??album live et que le livret photos soit aussi mince. En ce qui concerne le DVD, je le trouve très bien fait, par contre un peu plus de bonus n??aurait pas été du luxe !
    7) On a vendu très peu des CD et des DVD ??EN CONCERT? . Comment tu l??expliques?
    Tout simplement par l??absence quasi totale de promotion ! A part une pub et quelques extraits diffusé le matin sur « M comme Musique » il n??y a rien eu. De plus beaucoup ont boudés le CD car, comme je l??ai dit plus haut, il manque 2 chansons dessus. Pour moi, Cette promotion à été bâclée, même si Alizée avait ses raisons.
    8) De nombreux t??admirent et t??envient parce qu??Alizée t??a envoyé une petite lettre, en mars, en informant ses fans de son retour. Tu pouvais en être bien contente?Ah oui ! La surprise totale !! J??ai été très honorée qu??Alizée choisisse mon site pour faire passer un message à tout ses fans. Même si ce mot m??a valu des jalousies de la part de certains de mes contacts? Heureusement, aujourd??hui, je ne parle plus à ces personnes?
    9) Il parait que la nouvelle soit vraie et Alizée quitte pour toujours ses menteurs et la maison de disque POLYDOR et elle prépare son troisième album avec Jérémy Châtelain. Penses-tu qu??elle ait un succès plus grand avec la participation de Jérémy?
    Honnêtement, non. Mylène Farmer est la plus grande chanteuse en France. Jeremy arrive à peine à vendre 3000 exemplaire de son dernier album? Il n??y a pas photo. Ceci dit, j??aime beaucoup Jérémy, j??ai ses 2 albums et j??ai eu l??occasion de le rencontrer cette année. C??est quelqu??un d??adorable et je leur souhaite tout le succès qu??il est possible d??avoir.
    10) Les fans d??Alizée n??aiment pas trop Jérémy. Quelle est ton opinion? Quelle est la raison de ce phénomène?
    Si les fans d??Alizée ne l??aime pas pour sa musique, je peux comprendre. Chacun ses goûts comme on dit. Mais beaucoup n??aiment pas Jérémy (surtout les garçons) juste parce qu??il est avec Alizée et qu??ils aimeraient être à sa place. Je trouve ça ridicule?
    11) Alizée et Jérémy vivent ensemble heureux depuis 3 ans déjà. La preuve vivante de leur bonheur est la petite Annily. Qu??est-ce que tu penses de ce rapport ?
    Je n??ai pas à juger, c??est leur vie privée. Mais je suis vraiment très heureuse pour eux !
    12) As-tu un clip préféré d??Alizée? Si oui, pourquoi juste cela?
    J??aime beaucoup Gourmandises car je suis moi-même très gourmande et j??avoue que de voir toutes ces sucreries me font envie ! Alizée est aussi très belle dans ce clip.
    13) Sur le site officiel d??Alizée il y a une interview, aussi que dans l??ActuAlizée qui parle de ??J??en ai Marre!? d??Alizée présenté en 2003 a la télé et de sa tenue. Sa robe lui allait très bien, mais elle a choqué beaucoup de monde. Comment tu trouves la robe, et pourquoi c??était ??choquante? pour certains?
    J??aime beaucoup cette tenue, même si je n??oserais jamais la porter ! Je pense qu??elle a du choquer parce qu??Alizée y est très sexy et sa chorégraphie est quand même assez suggestive !
    14) Depuis quand es-tu un fan d??Alizée et grâce a quelle chanson ?
    On devrait dire grâce à qui ! Lol. En effet, à la base je suis fan de Mylène Farmer. Mais j??ai de suite accroché quand j??ai entendu Moi? Lolita à la radio. Cela fait donc maintenant plus de 6 ans qu??Alizée me berce et me transporte dans son univers magique !
    15) Puisque Alizée n??est plus contractée avec POLYDOR, elle doit chercher une autre maison de disque. On sait bien qu??une telle vedette a la carrière internationale comme Alizée ne peut pas rester sans maison de disque. Selon toi le nom de quelle maison pourra paraître sur l??album d??Alizée et quand va-t-il sortir?
    Seul l??avenir nous le dira?
    16) Je te remercie d??avoir répondu a mes questions et je te souhaite beaucoup de succès a créer ton site !
    C??est moi qui te remercie d??avoir pensé à moi pour ce questionnaire ! ça m??a fait très plaisir d??y répondre. Je vous dit à bientôt sur Le Nid d??Alizée !!

Je n'ai point de thème, excepté que je t'aime

Alizée Fan Nami's Avatar

Yea, someone please translate it.
    I only know few words and phrases in French only..

Alizée Interested gamezz's Avatar

here is the translation. don't know if it's in good english, but i've tryed

1) You are one of most popular among the writers of the site of Le nid d'alizée. Your site is most expensive, undoubtedly, and you are really creative. Even the title draws the attention. Since when your site does exist and why you decided to create it? From or does the name " Le nid d'alizée " come?

Le nid d'alizée exists since March 8, 2003. At the time, I came to have Internet and I was in admiration in front of the work of the fans who carried out sites (Cors' Alizée, a bit of Geostrophic...). So I decided to try the adventure in order to, me also, to share my passion. Wich regard to the name of the site, I wanted it original and single. It is by listening to the song "Veni Vedi Vici" that I found the idea... "All gradually, the bird which makes its nest, soft"... It is very simple!

2) What do you prefer in the music of alizée?
    I like the music of Laurent Boutonnat. It is an excellent type-setter. I like the words with double directions of Mylène Farmer and I like the voice of Alizée which comes to be grafted above. It is a whole in fact.

3)Which songs of Alizée do you like ? More rock'n'roll or slowest?
    My favourite songs are Moi...Lolita, Gourmandises, A Contre-Courant and Amélie m'a dit.

4) do you prefer the first or the second album of Alizée?And why?
    I think Gourmandises. I find it fresher, more innocent and it is with this album started.

5) In France the album"Gourmandises" of Alizée was a double turntable but the second, "Mes Courants Electriques..." was a "fall" which is not true whole. According to you which are the reasons of this "fall", in the sales?
    Many fans of Mylène Farmer who had bought Gourmandises did not buy Mes Courants Electriques. The illegal remote loading is there also for much I think There is an illegal version of I am not twenty which did not make it a good advertizing.... And then in 2003, one nevertheless dealt has all kinds of singers who did much competition to her.

6) Which is your opinion of the tour of Alizée in 2003 and its DVD "EN CONCERT" published in 2004? Were you likely to attend the concerts?
    First of all, yes, I have seen it 4 times! September 4 in Olympia, in Strasbourg, in Mulhouse and the Zenith of Paris. I have excellent memories of them, like that to have been able to touch the hand to him or to have received a rod of battery. I found Alizée very at ease on scene, the more so as it was its 1ere turned. On the other hand, disappointed that it misses 2 songs on the album live and that the booklet photographs is also thin. With regard to the DVD, I find it very well done, on the other hand a little more no-claims bonus would not have been luxury!

7) One sold very little CD and DVD "IN CONCERT". How you explain it?
    Quite simply by the almost total absence of promotion! Separately an advertizing and some extracts diffused the morning on "M like Music" there was nothing. Moreover much CD was sulky because, as I mentioned above, it misses 2 songs above. For me, This promotion at summer close, even if if Alizée had her reasons.

Many admires you and envy you because Alizée sent a small letter to you, in March, by informing her fans of her return. You could of it be quite happy...
    Ah yes! The total surprise!! I was very honoured that Alizée chose my site to transmit a message all to its fans. Even if this word were worth me jealous on behalf of some of my contacts... Fortunately, today, I do not speak to these people any more...

9) It appears that the news is true and Alizée has leaved POLYDOR and she prepares its third album with Jérémy Châtelain. Do you think that it has a larger success with the participation of Jérémy?

Honestly, not. Mylène Farmer is the largest singer in France. Jeremy hardly manages to sell 3000 CD'S of its last album... There is not photo. This said, I like much Jérémy, I have his 2 albums and I had the occasion to meet it this year. It is somebody of adorable and I wish them all the success which it is possible to have.

10) the fans of Alizée do not like Jérémy. what is your opinion? What is the reason of this?

If the fans of Alizée do not like him for his music, I can understand. Each one its tastes like one says. But much do not like Jérémy (especially boys) just because he is with Alizée and that they would like to be in his place. I find that ridiculous...

11) Alizée and Jérémy have lived happy together for 3 years already. they have a daughter, Annily. What do you think of this?
    I do not have to judge, it is their private life. But I am really very happy for them!

12) Do you have a favourite clip of Alizée? And why that one?
    I like Gourmandises because I am myself very greedy and I acknowledge to see all these sugar refineries make me desire! Alizée is also very beautiful in this clip.

13) On the official site of Alizée there is an interview, also that in ActuAlizée which speaks about "J'en ai marre!" of Alizée presented in 2003 and of its behaviour has. Its dress suited hervery well, but it shocked many people. How you find the dress, and why it was "shocking" for some?
    I like much this behaviour, even if I would never dare to carry it! I think that it has to shock because Alizée is very sexy there and its choreography is nevertheless rather suggestive!

14) Since when are you a fan of Alizée and with wich song?
    One should say thanks to whom! Lol. Indeed, at the base I am fan of Mylène Farmer. But I have continuation hung when I heard Moi...Lolita with the radio. now it is more than 6 years that Alizée rocks me and transports me in her magic universe!

15) Since Alizée is not contracted any more with POLYDOR, she must seek another producer. It is known well that such a high-speed motorboat has the international career as Alizée cannot remain without a producer. According to you will the name of which producer will be able to appear on the album of Alizée and when leave?
    Only the future will say it to us...

16) I thank you for having answered has my questions and I wish you much success to create your site!
    It is me which thanks you for having thought of me for these questions! that pleased very to me to answer it. I say: see you soon on Nid d'alizée

well that was it... hope you can read (my english is bad)

Super Alizée Fan Gecko's Avatar

Thanks for the transalation, your english is quite good from the looks of it, some mistakes but not much. Good job

Alizée Fan

Yeah its really well translated....

Lilis No.1 Scottish fan VIP / Donator william hall's Avatar

Thanks gamezz, we all appreciate your translation of the interview.

? Contre-Courant FanPage Staff
    VIP / Donator
    Moderator (EN)
    Orion's Avatar
    Blog Entries
    9

Paybays has a fan interview thread on this forum, also, so, maybe you can post this there too . . . and maybe get interviewed yourself

http://www.alizee-forum.com/htopic,1...+official.html