PDA

View Full Version : Examen FRANS!!!!!!!

Lycan Master
9th December 2003, 19:43
Juist examen Frans (belangrijkste examen want da is de taal van onze godin he) achter de rug, super makkelijk... niets geleerd en toch (bijna) alles juist... da wordt dik in de negentig en da allemaal dankzij Alizée want geloof et of niet ma luisteren naar Franse muziek helpt je echt wel hoor, je onthoud enorm veel woorden die op zo'n examen van pas kunne komen!!! :D

nki
9th December 2003, 22:46
gha 'k heb m'n examen van geschiedenis gedaan ! 't is ook goed en ook bijna niks geleerd, 'k had er geen zin in. morgen heb'k mechanica, daar leer 'k ook niet veel voor ! maar wie leert er eigenlijk tegenwoordig nog ??

Lycan Master
9th December 2003, 23:23
echt dan he, ma wanneer heb je Frans want da is het belangrijkste...

nki
9th December 2003, 23:25
verleden week vrijdag had 'k frans, dat zit er dus al op ! 't was gemakkelijk !

Lycan Master
9th December 2003, 23:29
lol zo hoort het ook, Frans moete we onder de knie hebbe he :p

nki
9th December 2003, 23:34
geen probleem voor mij ! 'k leer gemakkelijk !

Lycan Master
10th December 2003, 00:20
idem, ma Frans is gewoon enorm goed bij mij sinds ik naar Alizée luister, dervoor was da vrij goe (70%) nu steeds rond de 90%

nki
10th December 2003, 00:27
Frans voor de vlamingen is niet moeilijk, we gebruiken hééééééééééééél veel frans in ons dialect ! dus da's ook al een goed punt !

esceka
10th December 2003, 02:46
Ja, ik heb een keer voordat ik PW Frans had alle liedjes van Alizée vertaald(oude cd nog), en toen had ik een 10! Nu had ik een 8.9 voor m'n PW en sta ik een 8.7 op m'n rapport!
Lang leve Alizée (en tv5, als je daarnaar kijkt gaan je cijfers ook enorm omhoog. Probeer l'info eens)

Lycan Master
10th December 2003, 02:58
ik weet het Alizée heeft mij ook enorm geholpe moest vandaag ineens een woord schrijven en ik kon er totaal niet opkome gelukkig zat ik me mon maquis in mijn hoofd en ineens kwam ik erop LIT !!!!

esceka
10th December 2003, 02:59
Da's bed(c'est mon maq...mon lit...c'est mon maquis!)

Lycan Master
10th December 2003, 03:00
dat weet ik en da moest ik ook hebbe en er ware zo nog vele dinge hoor

Lycan Master
10th December 2003, 03:01
weet je trouwes wa maquis is???

esceka
10th December 2003, 03:02
Ja, een warnet. Stond in het woordenboek kan ik me nog herinneren. 't Is een soort van geheimzinnige geheime kamer ofzo

Lycan Master
10th December 2003, 03:03
nee, da is een houtsoort op CORSICA en tkenmerk ervan is dat het heel ondoordringbaar is, groeit dicht opeen en is moeilijk kapot te krijge

esceka
10th December 2003, 04:14
Wat schirjf je dat mooi, corsica. het droomeiland.
Ik hou veel van zwemmen, ik zou daar graag willen duiken zeg.

Lycan Master
10th December 2003, 04:20
ga er volgend jaar heen...

esceka
10th December 2003, 04:32
Echt waar? Zoooo vet! Wou dat ik mee kon

Lycan Master
10th December 2003, 04:34
je mag best mee hoor, ben er zoveel mogelijk aant ronselen

esceka
10th December 2003, 04:36
Ik mag echt nooit van me ouders. Als ik 18 ben dan....

Lycan Master
10th December 2003, 04:43
bel je me maar eens :D ben van plan er een huis te kopen

Darkreaver
10th December 2003, 12:48
ik ben tweetalig , vree handig op dat gebied , en zeker nodig hier in belgië

Lycan Master
10th December 2003, 19:43
een belg moet eigelijk ook tweetalig zijn he. Vond het vroeger altijd dom da wij Frans moeste lere maar nu heb ik er ABSOLUUT nix meer op tegen. Hoe zou dat komen :wink:

nki
10th December 2003, 22:14
Vond het vroeger altijd dom da wij Frans moeste lere maar nu heb ik er ABSOLUUT nix meer op tegen. Hoe zou dat komen :wink:

gha ja 'k had dat vroeger ook ! nu heb 'k 't liefst van al frans !

esceka
11th December 2003, 01:51
Ik ook, 't is een prachtige taal. helaas het ongeluk dat ik alleen Frans1 heb, en geen Frans2 kan nemen....

Lycan Master
11th December 2003, 01:58
nou prachtige taal... niet echt hoor maar ja moet het wel onder de knie hebbe he ben nu eenmaal belg en os Alizéeke moet ik ook kunne verstaan he

esceka
11th December 2003, 01:59
Ik vind het wel een erg mooie taal.
Maar enfin, ik ga nu eten

nki
11th December 2003, 02:00
ja 'k vind 't ook een mooie taal

Darkreaver
11th December 2003, 03:42
Ik vind het wel een erg mooie taal.
Maar enfin, ik ga nu eten

Kzou zeggen "smakelijk" maar het is allang voor bij :roll:

Lycan Master
12th December 2003, 02:30
ola maar tging ier wel over Frans, wie heeft er dat examen al gedaan en wat zijn de resultaten denk je, ikke wss een 90% denk ik

alizee100
12th December 2003, 02:49
dat is hog neem ik aan?en zouden we willen proberen om in het nederlands te schrijven en niet in het vlaams dat is soms moeilijk te volgen

Lycan Master
12th December 2003, 03:01
dat is hog neem ik aan?

wtf over wat heb je het???? Ik zeg toch alleen maar dat ik wss 90% heb op examen Frans, wat valt daar niet aan te begrijpen

alizee100
12th December 2003, 03:02
ja dus is hoog maar gaarne in het nederlands typen en niet in het vlaams

nki
12th December 2003, 03:05
gha lol ! je moet 't 10 ptn zetten als je't niet weet !

Lycan Master
12th December 2003, 03:06
tja 90% of 9/10 da is toch hetzelfde en hoe moet ik nu weten wat voor een puntensysteem er in nl wordt gebruikt

alizee100
12th December 2003, 03:06
ja ok dat vind ik niet erg maar de meeste zinnen worden nu al in het vlaams getyped en niet iedereen in nederland die op dit forum zit kan dat lezen

Lycan Master
12th December 2003, 03:11
ja sorry, s gewoonte maar die typische nlse zinne kan ik ook niet leze hoor

nki
12th December 2003, 03:13
gha lol en dat voor iemand die aan de grens woont

Lycan Master
12th December 2003, 03:14
jama stabroek ligt vlak bij apen en dan nog, de mense uit putte (nl) spreke ook niet echt nl's ze, wij verstaan elkaar best

nki
12th December 2003, 03:18
owh ok

esceka
12th December 2003, 03:46
Ik ben wel eens in Putten geweest, ik dacht dat dat in Utrecht lag...:?
Ik vind dat Anwerps wel leuk, zorgt ervoor dak wat te vertalen heb!

Lycan Master
12th December 2003, 03:51
lol ff int aantwaarps beginge dan he, mugge motte k alwr oep stoag mo ging gusting veu zenneuuuuuuuuuuu :D

esceka
12th December 2003, 03:52
:shock:

Lycan Master
12th December 2003, 03:58
zal je is helpen he: morgen moet ik weer op stage maar ik heb er geen zin in... kun je het er uit halen :D

esceka
12th December 2003, 03:59
ja, dat van dat moregn weer op stage verstond ik nog wel. je moet het me maar leren, dat vlaams;)

Lycan Master
12th December 2003, 04:04
dat is geen vlaams he das antwerps, je hebt ook nog Gents (=Ghands), Limburgs (Lijmbuuuirges) en vele andere :D

esceka
12th December 2003, 04:05
Ik heb een aant. nichtjes en neefjes in Limburg, en ik lig helemaal in een deuk om ze als ze praten. Eentje heet Frits, maar hij spreekt het uit als Vrahts

Lycan Master
12th December 2003, 04:10
heheh tja limburgers, tis toch een volk apart

esceka
13th December 2003, 03:53
LOL

Lycan Master
13th December 2003, 18:22
Ola weet al een deel van mijn punten van Frans, ongeveer de helft weet ik al: 46.5/50!!! Dat wordt weer een mooi rapport

nki
14th December 2003, 01:17
nja 'kweet mijn punten nog niet !

esceka
14th December 2003, 02:21
Ik hoef nog maar 46 posts en dan....

alizee100
15th December 2003, 00:52
nee hoor nog maar 31 en dan heb je 6 kusjes

Lycan Master
15th December 2003, 04:03
tss esceka als het je daar ma om te doen is... bij mij tegen het einde van de week denk ik

nki
15th December 2003, 05:29
ja dat denk 'k ook

alizee100
15th December 2003, 19:25
ja je gaat rap en dat na een wek posten

Lycan Master
15th December 2003, 20:35
idd maar tis ier dan ook zo lol he als er volk is tenminste

esceka
15th December 2003, 23:45
Nu nog maar 19, 'maar het gaat me niet op de kusjes, al staat het stoer.
vandaag weer zo'n eikel op school die Alizée aan het afkraken was, heb em bijna een klap op z'n neus gegeven

nki
16th December 2003, 00:51
'k heb 80 op frans

idd maar tis ier dan ook zo lol he als er volk is tenminste

ja dat is zo !

Lycan Master
16th December 2003, 01:35
waarom bijna esceka, gewoon doen :D

esceka
16th December 2003, 02:53
Nee, da's niet passend bij mij

le poisson rouge
30th March 2004, 22:06
even een oude oppikken...
heb nu bijna 'm certificaat van frans op vwo-niveau... hoef alleen nog maar de opdrachten in te leveren...

Lycan Master
31st March 2004, 14:51
gefeliciteerd man :thumbup: zal wel lukken

ik heb vorige week mijn examen frans afgelegd, ging goed dus ik verwacht goede punten

le poisson rouge
31st March 2004, 17:11
hoop 't... ben echt lekker vooruit gegaan met m'n frans... echt nooit aan gedacht... maar we zullen zien als alles goed is... denk het wel ;)

Lycan Master
22nd May 2004, 16:40
heb net vernomen dat mijn eindexamen Frans volledig mondeling zal zijn :thumbup:

het kan gewoon niet beter!!!

le poisson rouge
24th May 2004, 01:34
is inderdaad wel lekker...
heb trouwens de module frans binnen... een redelijke 8... weer 2 studiepunten in de pocket...

Axilithor
24th May 2004, 17:45
Ik heb er veel spijt van dat ik Frans heb laten vallen op de havo, die ik ook nog eens niet heb afgemaakt. Ik zit erover te denken om Frans te gaan leren, maar ik weet nog niet echt hoe ik moet beginnen. Frans was mijn beste vak op informatiekunde na. Stond een 9,4 voor Frans :) Waarom ik het heb laten vallen? Op de havo deed ik nix meer en alle vakken waarvoor ik moest leren liet ik vallen. Stom stom stom...

Lycan Master
26th May 2004, 14:24
Ik heb er veel spijt van dat ik Frans heb laten vallen op de havo, die ik ook nog eens niet heb afgemaakt. Ik zit erover te denken om Frans te gaan leren, maar ik weet nog niet echt hoe ik moet beginnen. Frans was mijn beste vak op informatiekunde na. Stond een 9,4 voor Frans :) Waarom ik het heb laten vallen? Op de havo deed ik nix meer en alle vakken waarvoor ik moest leren liet ik vallen. Stom stom stom...dat heet dan je leven weggooien he..... idd stom geweest, maar je wil er tenminste iets aan doen... Ik ken het onderwijssysteem in nl niet zo goed dus ik zou eerlijk gezegd niet weten hoe je er aan moet beginnen, ben je al volledig van school af? kan je geen avondschool of bijscholing ofzo gaan volgen?

Axilithor
26th May 2004, 14:45
Is lastig uit te leggen. In belgië zal het vast anders werken. Maar omdat ik 4 jaar havo heb gedaan (4e jaar niet afgemaakt) heb ik een overgangsbewijs dat geldt als een mavo-diploma. Mavo is gewoon 1 stapje lager dan havo. Na de mavo kun je naar een MBO opleiding, voor havo is dat HBO. Maarja, ik doe nu dus een MBO opleiding ICT. Veel te simpel en is geen zak aan, en frans krijg ik daar niet. Maar ik zou idd een avondcursus kunnen gaan doen of iets dergelijks. Nu wordt dat wat lastig om dat ik 4x per week moet trainen 's avonds.

De vader van een vriend van mij is leraar engels en werkt zelfs mee aan engelse schoolboeken. Via die mensen kan hij ook aan andere boeken van talen komen. Dus ik ga eens vragen of hij niet wat boeken kan geven waarmee je frans kunt leren :) Zou opzich zo weer moeten lukken. Ik pak talen redelijk snel op.

Lycan Master
26th May 2004, 15:04
nou dat is toch een mooie manier om terug te beginne niet? Zal wel lukken, en talen, ja dat heb ik ook, nix moeite mee, zeker niet met engels, leer nooit voor engels :mrgreen:

leer eigk ook niet voor Frans, maar daar doe ik toch een beetje meer moeite voor :P Meestal als ik exame Frans heb luister ik gewoon nog meer Alizée dan gewoonlijk en dan tijdens het exame zelf, als ik ff een woordje niet meer weet, speel ik de liedjes af in me hoofd en wees maar zeker dat dat woord erin voorkomt :mrgreen:

Axilithor
26th May 2004, 15:18
Hahahaha :] Wat grappig :) Voor engels leer ik idd ook nooit. Ik zit nu in het 3e jaar van de MBO. Toen ik begon wist ik van mezelf net zoveel als dat ik nu weet :P Ik heb alleen maar engels bijgeleerd door mezelf, niet door school. Sta een 8,6 voor Engels zonder er iets voor te hebben gedaan. Ja, woordjes leren (technische woorden).

Ik ben iig op school alvast begonnen met computers in te stellen met een Alizée wallpaper en alizee-fanpage.com als startpagina. 1 PC is al gedaan. Jammergenoeg zijn er maar 2 lokalen waarbij er geen rebornkaartje in zit. Dwz: de pc's worden niet softwarematig gereset wanneer ze opnieuw worden opgestart. De instellen worden dan niet bewaard.

Ik ga denk ik wat rondkijken op het franse forum, wat proberen te leren :) Zo heb ik nochtans ook engels geleerd.

Oja, en dan bedoel ik ook een 8,6 over alle jaren heen gemiddeld :D Er zijn periodes dan hebben we geen Engels, en dan weer wel. Vorig jaar stond ik een 8,3 gemiddeld, en dit jaar een 8,8. Als we dus nu een diploma kregen stond er een 8,6 op :) Vandaag heb ik bij engels nog liggen zeiken. We moeten dan voor onszelf werken, gesprekken voeren. Toen heb ik commentaar zitten leveren dat ik er toch nix van leer, en dat je gesprekken niet kunt leren, maar gewoon gebruik moet maken van je woordenschat en grammatica, en dat je die dus beter moet maken. Toen vroeg ik of ik geen Frans kon leren :D Was ze niet blij mee :P

Lycan Master
26th May 2004, 15:24
Jammergenoeg zijn er maar 2 lokalen waarbij er geen rebornkaartje in zit. Dwz: de pc's worden niet softwarematig gereset wanneer ze opnieuw worden opgestart. De instellen worden dan niet bewaard.

same op mijn school :S

Toen ik begon wist ik van mezelf net zoveel als dat ik nu weet Ik heb alleen maar engels bijgeleerd door mezelf, niet door school. Sta een 8,6 voor Engels zonder er iets voor te hebben gedaan. Ja, woordjes leren (technische woorden).

en alweer same.... zelfs die technische woorden hoef ik niet echt door en door te leren... met men laatste examen had ik 93% ofoz, op een blad of tien mss vijf foutjes :P

vele (op het engelse forum bv) geloven niet dat ik niet engels ben.... ik heb al vele vragen gekregen of engels mijn moedertaal is, en ik geef toe, kan me vaak beter uitdrukken in het engels als in het nederlands...... ach ja, zal wel van pas kome als ik volgend jaar naar Engeland verhuis...

Vandaag heb ik bij engels nog liggen zeiken. We moeten dan voor onszelf werken, gesprekken voeren. Toen heb ik commentaar zitten leveren dat ik er toch nix van leer, en dat je gesprekken niet kunt leren, maar gewoon gebruik moet maken van je woordenschat en grammatica, en dat je die dus beter moet maken. Toen vroeg ik of ik geen Frans kon leren Was ze niet blij mee

haha dit is lol, ook dat is same here, behalve vrage om Frans want dat heb ik, maar vandaag ook Engels, en ik ook ligge zeike van moet ik nou echt met die flauwekul meedoen, dat al die noobs hier dat niet kunne en dus moete oefenen ok, maar behandel mij niet als een van die noobs!

toen werd ze ook lichtjes kwaad en probeerde ze me onderuit te halen met haar Engelse kennis........... niet gelukt :mrgreen:

Anywayz, have fun on the french forum, me iz gonna play some FFX-2

Axilithor
26th May 2004, 15:30
Jij suckt zeker ook in Natuur- en Wiskunde? :D Of heb jij zo'n geluk dat je daar wel goed in bent? Dat over reacties op je Engels zijn herkenbaar. Toen ik altijd een MMORPG (Massive Multiplayer Online Role Playing Game) speelde zei ik dat ik uit NL kwam. Toen kreeg ik vaak reacties van: wtf, i thought u were english :?

Jammergenoeg is mijn engels nog steeds niet helemaal perfect :P Ik zei ook van: waarom denk je dat engels mijn moedertaal is? ik maak best veel grammaticale foutjes soms. (vooral toen, was 3 jaar terug). Maar die kerel zei dat dat foutjes waren die mensen met engels als moedertaal ook maakten.

Achja. Met talen kun je het verder schoppen dan met natuur- en wiskunde, hoop ik ;)

Lol. Dat met die noobs heb ik ook zo. Maarja, dat komt ervan als je op een school terecht komt waar je eigenlijk niet thuishoort. Vandaag had ik een brief in l337 sp34k gemaakt :P We moeten leren een zakelijke brief te schrijven. Again... :|
Dus het ging van: "Zeg dat je het niet eens bent met zijn plannen"
Your pl4nz are teh suck!
En van die flauwekul, heerlijk :P

Lycan Master
26th May 2004, 15:57
hahaha ik suck niet in natuurkunde, hou daar zelfs enorm veel van, maar wiskunde.... ik krijg al rillingen als ik terugdenk aan de tijd dat ik Economie-Wiskune volgde... :yuk:

mmorpg, ken ik best hoor, ben zelf gamer, alhoewel, nou niet voor te zeggen dat ik alleen maar game, ben zowiezo meer ps2-gamer als pc-gamer, zo'n controller speelt gewoon lekkerder, ook voor een fps, vind ik he, timesplitters 2 is HET bewijs dat je geen muis/keyboard nodig hebt voor zo'n games... PS2 online is trouwes te gek

en nu weer ff naar Final Fantasy X-2 :mrgreen:

Axilithor
26th May 2004, 16:38
Je deteste les consoles :P

Ben altijd opgegroeid met PC's. Vanaf m'n 7e jaar. Ik snap niet hoe jij een FPS wil spelen op een console. Muis om te aimen, met 3 of meer knoppen voor prim. en sec. fire. Keyboard met een hele reeks toesten voor snel wapens swappen. Je loopt met "w a s d". De e gebruik je dan voor minigun, q voor rocket launcher, alt voor flak cannon, ctrl voor shock rifle etc etc. Dan nog meerdere toetsen voor taunts: "Get our flag back!" etc :)

Ja ik ben Unreal Tournament liefhebber :P Het is alweer 3 jaar geleden dat ik dat speelde, maargoed. We waren 1e van NL en 2e van europa. We hebben zelfs in de cup gewonnen van de 1e van europa, pissed dat ze waren :] Het was een mooie tijd. Een hoop nostalgie komt naar boven varen als ik eraan terugdenk :) Als ex-die-hard FPS gamer kan het er bij mij niet in dat je op zo'n controller hetzelfde kunt evenaren als met muis+toetsenbord. Als ze een contest zouden opzetten met controllers vs. muis+toetsenbord dan weet ik de uitslag wel :)

Hoe erg kun je offtopic gaan btw :D

En over dat natuur- en wiskunde. Het is maar waar je je voor interesseert. Ik kan heel veel nadenken over natuurkundige dingen, maar het echte werk heb ik nooit aandacht aan besteed.

Lycan Master
26th May 2004, 17:03
nou een fps voor een console wordt altijd zo gemaakt dat je geen hinder hebt tijdens het swappen van wapens, zo moet je met TS2 rondje gebruike op terug te swappen, en vierkantje om verder te gaan, en dat werkt perfect.... Maar ben zowiezo meer voor rpg, en dan niet van die flauwekul zoals diablo II, wat ik echt enorm ben beugespeeld, maar stuff zoals Final Fantasy :thumbup:

en idd, terug ontopic :mrgreen:

le poisson rouge
28th May 2004, 00:35
Met talen kun je het verder schoppen dan met natuur- en wiskunde, hoop ik ;)

voorzichtig... alles is even belangrijk (en komt er even ver mee)! deze 2 gaan heel goed samen...
natuurkunde (en afgeleiden) is nog steeds de motor!! deze supporteren de economie! niet de vlotte babbelaars ;) (zijn wel nodig zo af en toe!)
maak de goede keuze! techniek is nog steeds de toekomst, ook al verknalt balkenende de technische opleidingen door nie meer te investeren!

Lycan Master
28th May 2004, 13:18
maak de juiste keuze zeg jij, dat is idd wel zo hoor, maar tegenwoordig is er zoveel keuze dat je het niet meer weet...

Axilithor
28th May 2004, 14:29
Ik weet ook niet wat ik na deze school moet gaan doen. Denk HBO, maar welke richting? Geen flauw id. Ik zie mezelf echt nog geen 2 jaar systeembeheer doen ergens in een hokje :| Ik moet wel uitdagingen hebben en variërend werk. Moeilijk allemaal... :(

Lycan Master
28th May 2004, 19:12
weet je, het lijkt alsof ik met mezelf aan het praten ben :mrgreen:
ik heb totaal hetzelfe probleem als jij man... ik heb maar beslote te kappen met studere... ga gewoon lekker werke

Axilithor
28th May 2004, 23:33
Serieus? :o Ik denk dat ik dan in een zwart gat val :(

le poisson rouge
29th May 2004, 00:40
zorg dat je na je mavo/havo/vwo (gelijk soort in belgië) gewoon een vorm van vervolgopleiding volgt! je kunt in nederland tegewoordig nie veel meer met een middelbare alleen! (hooguit putjens scheppen... niet menderwaardig bedoeld... is super belangrijk werk!!) en zeker geen gaten maken... gewoon door blijven gaan! is mij tot nu toe goed gelukt zonder toegevingen!

esceka
24th June 2004, 19:36
Morgen PW Frans tekstverklaren. heb er nu al zin in :mrgreen:

mot
24th June 2004, 19:54
Had eergisteren examen Frans, en ik moest een briefje schrijven naar een vriend over "La fille de mon rêves". (het meisje van men dromen)

Ik mot zeggen dat dat het leukste examen ooit was, guess who I wrote about :kiss:

le poisson rouge
24th June 2004, 21:14
guess who I wrote about

je moeder ;)

Morgen PW Frans tekstverklaren. heb er nu al zin in

bon change dan maar ;)

mot
24th June 2004, 21:47
je moeder ;)

Nou nee, maar je zit al bij het juiste geslacht :/

alizeeisthamoi...lolita
6th July 2004, 08:55
haha

esceka
8th July 2004, 11:33
Hahaha.
Ik sta een 9 op me eindlijst voor Frans;) Voor de rest alleen maar 7-ens en 8-en, behalve voor gym(een 6...)

le poisson rouge
13th July 2004, 17:07
gym(een 6...)

had daar altijd een super hoog cijfer voor ;) ook al ging ik maar 1 keer per kwartaal ;)

ga trouwens nu lekker m'n frans in de praktijk brengen... lekker 2 weekjens frans tijdens de vakantie...