View Full Version : Video dump-site
John Doe
11th June 2003, 23:56
Boys (and girl),
Ik heb inmiddels een aantal video's van Alizée optredens in mpeg2 formaat gecaptured. En die wil ik best wel delen, maar waar kan ik die zooi kwijt op het internet? Het zijn best wel grote files (100 a 200 MB's per stuk).
Enige suggestie's?
Jack
12th June 2003, 09:51
Super ! Ask CPA of hij of iemand anders ze kan hosten !
The Mighty Atom
12th June 2003, 10:19
Welke videos?
Ik wil ook capturen!!! Daarvoor heb je dus een MPEG2 kaart voor nodig? Kheb zelf al weer een TV kaart, en daar kan ik ook me opnemen in MPEG2 maar dan heb ik nog steeds BAGGER kwaliteit, en als ik opneem met MPEG1 al helemaal. :evil:
MuzzleFlash
John Doe
12th June 2003, 16:55
Ik heb de optredens van HitMachine van afgelopen week en van de Madonna special (twee optredens), de interview sessie (FunTV) en de clips van JEAM JPVA op FunTV en M6-Music. Allen in Mpeg2 formaat (720x576 en 544x576)
Bij capturen valt of staat alles met de kwaliteit van je bron. Ik heb niet voor niets een DVB-s kaart voor mijn PC gekocht, daarmee blijft alles digitaal.
Als je een TV kaart hebt maar slechte software van je fabricant, kan je wellicht hier: http://btwincap.sourceforge.net/ een universele driver downloaden die de chipset op je kaart naar de beste mogelijkheden gebruikt (heel vaak is dat VEEL meer dan de officiele software van je fabricant!!).. Je moet maar even kijken of je kaart erbij staat.
Als je TV kaart ook een composiet ingang heeft, kan je je TV of VideoRecorder als input gebruiken (via scart). De meeste kaartjes hebben een BT8xx chip erop en die wordt door bovenstaande driver ondersteund.
Direct naar Mpeg2 encoderen is moeilijk en levert vaak teleurstellende resultaten op, het voordeel is dat je snel klaar bent. PowerDVR is zo'n pakket.. Ik kan het NIET aanraden.
Als je wilt capturen, kan je het beste met virtualdub (virtualdub.org) capturen, gebruik de huffyuv 2.1 codec om te capturen, dit is een lossless compressie codec (hetzelfde als uncompressed, maar kleinere files). Dit levert een grote .avi file op die je met TMpegEnc of met CCE (beste die er is!!) naar Mpeg2 codeert.
Met virtualdub kan je eventueel ook nog filters gebruiken, zodat je ruis eruit kan halen of smooth filters toepassen... Anyway er zijn heel veel filters voor virtualdub te krijgen, maar ik raad aan spaarzaam met filters om te gaan.. het voegt namelijk NOOIT informatie toe aan het origineel...
Wat heb je voor TV kaart, anyway?
John Doe
13th June 2003, 13:42
Okay FTP server is up and running.. Nu nog test users gevraagd.. Wie wil leechen?
Gaarne een mailtje naar mij (op die board) en je krijgt de gegevens...
The Mighty Atom
13th June 2003, 18:32
OMG, onzettend veel thanks, d00wd. :mrgreen: Kicks arse, d00wd :mrgreen:
Ben nu downloaden met 80 kb/sec. Das snel voor mijn verbinding.
nn, ik kan het niet vaak genoeg zeggen:
VANAVOND ALIZEE OP TV5! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
MuzzleFlash
John Doe
13th June 2003, 18:44
Sure.. No worries.
Ben met C.P.A. aan het regelen dat het goed gehostd wordt. Kunnen de andere kindertjes het ook allemaal downloaden.. :D
ZoRt
13th June 2003, 21:15
Nice..dat zal wel cool wezen 8)
je server kickt aars ;)
zowat de hele zooi gedl'd aan 200kb/sec
wel tijdens nachturen :/
haretlijk bedankt
John Doe
15th June 2003, 14:23
Als er nog kindertjes zijn die toegang willen hebben op mijn ftp server, dat kan...
Even PM'tje sturen naar mij.
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.